دپارتمان باشگاه مغز

دپارتمان باشگاه مغز

دپارتمان باشگاه مغز در کلینیک تخصصی مهر رضوی در استان خراسان یکی از مراکز جامع و تخصصی در زمینه ارتقا عملکردهای مغز و مهارت‌های فردی افراد پراستعداد، نرمال و بالینی در کشور است.

این دپارتمان با بهره‌گیری از فناوری‌ها و نرم افزارهای به روز دنیا و دستگاه‌های پیشرفته خدمات استعدادیابی، ظرفیت سنجی عملکردهای مغز و تقویت سیستم عصبی را ارائه می‌دهد.

از اصلی‌ترین خدمات این باشگاه می‌توان به تقویت حافظه، هوش کلامی و هوش عملی، تقویت تصمیم گیری، حل مسئله، تقویت تمرکز، تقویت پردازش دیداری و شنیداری که در قدرت یادگیری به‌خصوص در دانش آموزان تاثیر بسیاری دارند، اشاره کرد. (جهت اطلاع بیشتر به چارت باشگاه مغز در پایین همین صفحه مراجعه کنید).

مهمترین هدف دپارتمان باشگاه مغز کمک به 3 دسته از افراد است:

  1. آنهایی که در عملکردهای عالی مغز(هوش کلامی، هوش عملی، خلاقیت، حافظه ها و….) دارای ظرفیت بیشتر از سن تقویمی خود هستند تا بتوانند ظرفیت‌های فوق را شناسایی و تقویت نمایند.
  2. افرادی که در دسته دوم قرار می‌گیرند، می‌توانند جز دسته افراد نرمال باشند ولی تمایل به ارتقا عملکردهای مغز خود به سطوح بالاتر از سن تقویمی خود را دارند.
  3. افرادی که در دسته سوم در باشگاه مغز قرار می‌گیرند، افرادی هستند که دارای توانایی و استعدادهای بالایی هستند؛ اما مشکلات یا اختلالات دوره رشدی فرد مثل بیش فعالی یا اضطراب و…. اجازه استفاده صحیح از توانایی‌ها و ظرفیت‌های موجود را به فرد نمی‌دهند. بیشتر مراجعه کنندگان این باشگاه را کودکان و نوجوانان در سه سطح پراستعداد، نرمال و بالینی تشکیل می‌دهند.

روش‌های تقویتی و ترم‌ها در باشگاه مغز برای هر فردی متناسب با استعدادیابی(توسط نرم افزارها و سخت افزارهای صورت می پذیرد) که در بدو ورود این فرایند انجام می‌شود.

خدمات ارائه شده به آن‌ها بر پایه روش‌های تکنولوژیک و روش‌های تقویتی به‌صورت حضوری صورت می پذیرد.

دسته بندی افراد در باشگاه مغز

1- پراستعداد

گروه هدف اول افراد “پراستعداد” هستند که توانایی‌ها عالی مغزشان فراتر از سن تقویمی‌شان است. این دسته افراد بر اساس توانائی‌ها و استعدادشان و نه بر اساس سن در گروه‌های خاص جهت شروع ترم جا می‌گیرند. این افراد توانائی‌های بالائی دارند که بدلیل اینکه در مسیر شکوفا شدن قرار نگرفته‌اند مدام احساس نارضایتی از شرایط دارند. در نتیجه معمولا دست به سرکوب استعدادها و توانائی‌های خود میزنند. بر همین حسب در سنین بالاتر از رفتارها و کردارهائی که فرد را از دیگران جدا و خاص میگردد، دیگر خبری نیست و یا ضعیف تر شده است. بر این اساس گفته می‌شود توانائی و استعدادهای این افراد به سمت سن نرمال که پائین تر از سن افراد پراستعداد می‌باشد، سوق پیدا می‌کنند.

2-نرمال

گروه دوم افراد با توانائی در سطح “نرمال”، می‌باشند. این افراد در حال تجربه کردن فعالیت‌های روانشناختی متناسب با سن خود می‌باشند. هدف از حضور آن‌ها در این باشگاه ارتقای عملکردهای مغز فراتر از سن تقویمی خودشان از طریق نرم‌افزارهای تخصصی است. اطلاع رسانی‌های مربوط به دوره‌ها و نحوه ثبت نام در باشگاه از طریق شبکه‌های اجتماعی و وبسایت کلینیک مهر رضوی انجام می‌شود. والدین این دسته از کودکان و نوجوانان از این طریق می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

3-بالینی

گروه هدف “بالینی” را کودکان و نوجوانانی تشکیل می‌دهند که ظرفیت ها و استعدادهای این افراد همراه با اختلالات بالینی مانند بیش فعالی، اضطراب، ضعف در تمرکز و…. می باشند. این مشکلات مانعی بر سر راه شکوفائی مطلوب استعدادهای این افراد می گردد. مثلا افرادی که استعداد خلاقیت بالائی دارند و مشکل بیش فعالی را نیز در حال تجربه کردن هستند. معمولا از این خلاقیت در جهت پیدا کردن راه حل‌هائی جهت دور زدن والدین و قوانین جامعه و همچنین خرابکاری استفاده می‌کنند. در باشگاه مغز همزمان با کار کردن بر روی استعدادهای فرد، اختلالات موجود نیز که مانع محسوب می‌گردند برداشته می‌شوند.

چه افرادی در باشگاه مغز می توانند شرکت کنند؟

باشگاه مغز دوره‌های خود را برای سنین 4 تا 16 سال برگزار می‌کند. بدین شکل که در بدو ورود از افراد، استعدادیابی جامع در طی 2 روز با محدوده زمانی هر روز میانگین 3 ساعت به عمل می‌آید. در مرحله بعد افراد بر اساس سطح استعدادی و نه بر اساس سن تقویمی وارد یکی از سطوح(کدها) باشگاه مغز می‌گردند. محتوای باشگاه مغز بر اساس نمودار فوق برای هریک از سطوح یا کدها برنامه ریزی می‌گردد. قابل ذکر است که هر کد یا سطح شامل 4 ترم و هر ترم 45 روز می‌باشد.افراد در پایان ترم بعد از موفقیت در آزمون وارد ترم جدید جهت تقویت و پرورش توانائی‌ها و عملکردهای مغزشانن در سطح پیشرفته‌تر می‌گردند.

علاوه بر خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به برگزاری دوره‌های رقابتی توسط باشگاه مغز در استان خراسان اشاره کرد. این دوره‌ها به صورت مسابقه در زمینه فعالیت‌های شناختی مثل رقابت هوش، حافظه، تمرکز و …. برگزار می‌شوند و درنهایت کودکان و نوجوانانی که توانسته‌اند موفقیت لازم را در دوره‌ها کسب کنند به عنوان افراد برتر اعلام شده توسط این باشگاه جوایز و گواهی دریافت می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم

موفق به دریافت پاسخ سوال تان نشدید؟

با واحد تریاژ(راهنمای مراجعین و بیماران) ما در ارتباط باشید تا بلافاصله پاسختان را دریافت کنید