هزینه بیوفیدبک در مشهد

بیوفیدبک در مشهد + کلینیک تخصصی مهر رضوی

به کمک روش بیوفیدبک می‌توان انواع مختلفی از اختلالات روانشناسی و بیماری‌هایی که به جلسات فیزیوتراپی نیاز دارند را درمان کرد. بیوفیدبک یک روش درمانی است که کاملا غیرتهاجمی است و فرد به کمک آن می‌تواند علائم زیستی خود را مشاهده کرده و با کمک ذهن خود اقدام به برطرف کردن مشکلات کند. در حقیقت این روش به افراد آموزش می‌دهد که در شرایط مختلف چگونه روی بدن خود کنترل داشته باشند. درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب مهر رضوی یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده خدمات بیوفیدبک در مشهد است که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و متخصصان مجرب، به بیماران در زمینه‌های مختلف از جمله کاهش استرس، بهبود خواب و درمان دردهای مزمن کمک می‌کند.

فهرست مطالب

از آنجایی که این روش هیچگونه عوارضی را به همراه ندارد بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این روش برای درمان مشکلاتی از جمله افسردگی، وسواس و مواردی از این دست هستند. اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال یک کلینیک مناسب جهت استفاده از روش بیوفیدبک هستید، در ادامه این بخش با ما همراه باشید. 

درمان بیوفیدبک چیست؟

بیوفیدبک یک روش درمانی است که در آن فعالیت‌های مربوط به مغز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید مغز دارای امواج است و کنترل روی این امواج کاری بسیار سخت و دشوار است. مغز نیز به مانند هر بخش دیگر از بدن قادر به خود تنظیمی و رفع نواقص است و برای این کار نیاز به خودآگاهی دارد. در روش بیوفیدبک این خودآگاهی شکل خواهد گرفت و به کمک آن می‌توان عملکرد مغز را بهبود بخشید. البته لازم به ذکر است که برای شکل گیری خودآگاهی، نیاز به تمرینات مداوم و منظم است. 

از روش بیوفیدبک برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله بیش فعالی، صرع، میگرن و انواع اختلالات اضطرابی استفاده می‌شود. برای این که بیشترین تاثیر را از این روش درمانی به دست آورید، توصیه ما به شما عزیزان استفاده از این روش در یک کلینیک معتبر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به یکی از بهترین کلینیک‌های روانشناسی موجود در ایران بپردازیم.

درمان انواع اختلالات در بهترین مرکز بیوفیدبک در مشهد

بیوفیدبک در مشهد دارای انواع مختلفی است که از جمله این موارد می‌توان به بیوفیدبک مغزی، بیوفیدبک تنفسی و سنسورهای ثبت تعریق پوست اشاره کرد. در حال حاضر کلینیک‌های مختلفی به درمان از طریق انواع بیوفیدبک می‌پردازند؛ اما همواره باید به دنبال بهترین کلینیک درمانی برای استفاده از این روش باشید.

در حال حاضر یکی از بهترین کلینیک‌های روانشناسی جهت استفاده از انواع بیوفیدبک در مشهد، کلینیک مهر رضوی مشهد است؛ دلیل این سخن نیز این است که با مراجعه به این کلینیک می‌توانید از بهترین متخصصان در این زمینه کمک بگیرید و مشکل خود را به صورت اصولی و با بهترین روش‌های موجود برطرف کنید. 

انواع بیوفیدبک تراپی در مشهد در مراکز مختلف

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم بیوفیدبک در مشهد شامل انواع مختلفی است که هر یک از این موارد برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ در ادامه با ما همراه باشید تا انواع بیوفیدبک تراپی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

1. بیوفیدبک تنفسی

یکی از انواع بیوفیدبک، بیوفیدبک تنفسی است که در آن از نوارهای سنسوردار استفاده می‌شود. این نوارهای سنسوردار در نواحی شکم و سینه قرار می‌گیرند. این روش از بیوفیدبک برای نظارت بر الگوهای تنفسی است و افراد به واسطه این نوع بیوفیدک می‌توانند تنفس خود را همیشه منظم نگه دارند. خود آگاهی بر روی فرایند تنفس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در شرایط نامساعد بسیار کمک کننده است.

2. بیوفیدبک مغزی

این مدل از بیوفیدبک را بیشتر با نام نوروفیدبک می‌شناسند. در این روش از الکترودهایی برای اندازه گیری امواج مغزی استفاده می‌شود. الکترودها در این نوع بیوفیدبک بر روی ناحیه پوست سر قرار می‌گیرند. این نوع بیوفیدبک بسیار رایج است و از آن برای درمان انواع اختلالات از جمله اختلالا بیش‌فعالی، درد و اضطراب استفاده می‌شود.

3. بیوفیدبک تغییر پذیری ضربان قلب

افرادی از این روش استفاده می‌کنند که به دنبال درمان بیماری‌هایی به مانند آسم، سرماخوردگی و تپش قلب هستند. در این نوع بیوفیدبک، سنسورهای مورد نظر در قسمت‌های گوش، انگشت و قفسه سینه قرار می‌گیرند و الگوی ضربان قلب و نیز تغییرات مربوط به آن را ثبت می‌کنند.

4. بیوفیدبک فشار خون

این نوع بیوفیدبک برای آن دسته از افرادی است که با مشکل فشار خون دست و پنجه نرم می‌کنند؛ و به کمک این روش می‌توانند فشار خون خود را کنترل کرده و در یک سطح مطلوب نگه دارند.

5. فشار عضلانی

در این مدل از بیوفیدبک سنسورها در نقاط مختلفی از بدن قرار می‌گیرند و به دستگاهی به نام الکترومایوگرافی متصل می‌گردند. این نوع بیوفیدبک تنش‌های عضلانی را در طی یک زمان مشخص ثبت کرده و به کمک آن شخص قادر خواهد بود خودآگاهی لازم را نسبت به فشار عضلانی خود به دست آورد.

6. بیوفیدبک تعریق پوست

یکی دیگر از انواع بیوفیدبک تراپی، بیوفیدبک تعریق پوستی است که همانطور که از نام آن مشخص است؛ تعریق پوستی را اندازه گیری می‌کند. از این نوع بیوفیدبک بیشتر برای تحریک احساسات استفاده می‌شود.

7. بیوفیدبک دمای پوست

در این نوع از بیوفیدبک، درمانگر به دنبال این است که با استفاده از دمای بدن شخص مورد نظر به حالت فیزیولوژیک آن پی ببرد. در این روش از سنسورهایی استفاده می‌شود که جریان خون به پوست را تشخیص می‌دهند.

حسگرهای موجود در این نوع بیوفیدبک به انگشتان دست و یا پا متصل می‌شوند. بیشتر افرادی که از این روش استفاده می‌کنند؛ کسانی هستند که با استرس و اضطراب شدیدی مواجه هستند؛ چرا که استرس و اضطراب یکی از اصلی‌ترین عوامل بالا رفتن دمای بدن است. با استفاده از این روش شخص قادر خواهد بود دمای بدن خود را کنترل کند.

نحوه درمان با روش بیوفیدبک

همانطور که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم بیوفیدبک روشی است که به کمک آن می‌توان روی فعالیت‌های بدنی تسلط پیدا کرد. روش درمان بیوفیدبک به این صورت است که در آن از سنسورهایی برای کسب اطلاعات در مورد بدن فرد استفاده می‌شود. 

این سنسورها بازخوردهای بدنی را به فرد نشان داده و به او کمک می‌کنند تا بتواند تغییرات سطحی و البته مهمی را در بدن خود ایجاد کند. به عنوان مثال کنترل تنفس در شرایط حساس. در اصل این روش به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید از یک روش غیردارویی و جدید برای درمان خود استفاده کنید.

استفاده از روش درمانی بیوفیدبک بسیار کاربردی بوده است و بسیاری از محققان بر این باورند که این روش برای درمان برخی از اختلالات به مانند استرس و افسردگی بهترین عملکرد را دارد.

سن مناسب برای درمان بیوفیدبک

از آنجایی که روش بیوفیدبک یک روش کاملا غیرتهاجمی است؛ تمامی رنج سنی قادر به استفاده از این روش برای درمان مشکلات و اختلالات خود هستند. این روش هیچگونه عوارضی را به همراه ندارد و تنها به کمک تمرین و یادگیری به شما می‌آموزد که چگونه بتوانید بر روی اعمال خود کنترل داشته باشد. البته لازم به ذکر است که استفاده از این روش در سنین پایین بسیار جوابگو است.

همچنین جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که در صورتی که از جمله افراد باردار و یا مادران شیرده هستید، بهتر است که از این روش استفاده نکنید.

میزان تاثیرگذاری بیوفیدبک

استفاده از روش بیوفیدبک در مشهد مزیت‌های بسیاری را به همراه دارد که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آن نداشتن عوارض است. از طرفی نیز اثرات درمانی بیوفیدبک باثبات و پایدار است و به مانند روش‌های دارویی که تنها درمان مقطعی هستند عمل نمی‌کند. دوره استفاده از این روش درمانی نسبتا کوتاه است و به همین دلیل نیز یکی از بهترین روش‌های درمانی به شمار می‌رود.

علاوه بر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم؛ لازم به ذکر است که این روش تنها برای افراد بیمار نیست و افرادی که به دنبال افزایش توانمندی‌های ذهنی خود نیز هستند می‌توانند از آن استفاده کنند و به عنوان مثال سطح یادگیری خود را به بهترین حالت خود برسانند. با توجه به مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم می‌توان گفت که میزان تاثیرگذاری بسیار قابل قبول است؛ اما برای گرفتن نتایج بهتر نیاز به همکاری بیمار و طی کردن تمام جلسات درمانی است.

یک جلسه بیوفیدبک چگونه می‌گذرد؟

در طول یک جلسه بیوفیدبک، الکترودها و سنسورهای موجود بسته به این که از کدام نوع بیوفیدبک استفاده می‌کنید؛ به قسمت‌های مختلف بدن وصل خواهند شد و فعالیت‌های بدنی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در مرحله بعد سیگنال‌های مورد نظر به یک دستگاه صوتی و یا تصویری ارسال خواهد شد. زمانی که شخص تغییرات موجود بر روی مانیتور را مشاهده کند؛ سعی می‌کند تا سیگنال‌های غیرنرمال را به حالت نرمال بازگرداند. زمانی که این روند چندین بار تکرار شود؛ فرد مورد نظر به خودآگاهی لازم خواهد رسید و توانایی کاهش علائم اختلالاتی به مانند استرس و صرع را به دست خواهد آورد.

تعداد جلسات و هزینه درمان بهترین مرکز بیوفیدبک در مشهد

همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر یکی از بهترین کلینیک‌های روانشناسی موجود در کشور، کلینیک مهر رضوی در مشهد است که در حال حاضر بهترین متخصصان کشور در آن مشغول به فعالیت هستند. تعداد جلسات درمانی بیوفیدبک در مشهد معمولا بین 4 تا 6 جلسه است، اما این تعداد جلسه در صورتی که بیمار به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد؛ بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که هر جلسه بیوفیدبک کمتر از یک ساعت است.

در مورد هزینه درمان بیوفیدبک در مشهد نیز تمامی هزینه‌ها براساس تعرفه‌های نظام پزشکی مشخص خواهد شد و این میزان هزینه به موارد مختلفی از جمله تجربه درمانگر و یا آموزش متغیر خواهد بود. در حال حاضر نیز یکی از کلینیک‌های پیشرو در زمینه درمان بیوفیدبک، کلینیک مهر رضوی مشهد است.

هزینه بیوفیدبک در مشهد

 

شرایط بهترین مرکز بیوفیدبک

کلینیک مهر رضوی مشهد یکی از بهترین کلینیک‌های موجود در کشور است که هم‌اکنون بهترین متخصصان در آن مشغول به فعالیت هستند. این خصوصیت مهم یکی از مواردی است که سبب شده است بسیاری از افراد کلینیک مهر رضوی مشهد را برای درمان خود انتخاب کنند. همچنین لازم به ذکر است که در این کلینیک نیازی به صرف زمان طولانی در کلینیک نخواهد بود و می‌توانید نوبت خود را به صورت اینترنتی از سایت رسمی این کلینیک دریافت کنید و سپس به کلینیک مراجعه کنید.

بهترین مرکز بیوفیدبک در مشهد

اگر به دنبال یک کلینیک ایده‌آل برای درمان هستید؛ در این بخش با ما باشید تا بهترین کلینیک روانشناسی کشور را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. در حال حاضر یکی از بهترین کلینیک‌های موجود در کشور، کلینیک مهر رضوی مشهد است؛ دلیل این سخن نیز این است که در این کلینیک از بهترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز استفاده شده است و به همین دلیل نیز بهترین روش‌های درمانی برای بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کلینیک مهر رضوی مشهد می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید و سوالات خود را از کارشناسان این کلینیک بپرسید.

آیا پس از اتمام دوره استفاده از بیوفیدبک علائم و مشکلات دوباره برمی‌گردند؟

همانطور که پیش‌ از این به آن اشاره کردیم، روش درمانی بیوفیدبک در مشهد یک روش درمانی پایدار و با ثبات است و در بسیاری از موارد مشکل شخص به صورت کامل برطرف خواهد شد؛ اما شرایط همه بیماران به مانند یکدیگر نیست و گاهی ممکن است بیمار با استفاده از این روش تاثیر مثبت را دریافت نکند و یا به جلسات درمانی بیشتری برای رفع مشکل خود نیاز داشته باشد. اما این موضوع کاملا ثابت شده است که روش درمانی بیوفیدبک یک درمان موثر است و در صورت بازگشت علائم نیز، علائم به صورت کاملا خفیف خواهند بود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با مرکز بیوفیدبک در مشهد آشنا کنیم و برخی از خصوصیات و انواع روش‌های بیوفیدبک که در این کلینیک مورد استفاده قرار می‌گیرد را شرح دهیم. همانطور که به آن نیز اشاره کردیم در حال حاضر یکی از بهترین مراکز بیوفیدبک در مشهد واقع شده است و آن هم کلینیک مهر رضوی است؛ از آنجایی که در این کلینیک بهترین متخصصان کشور مشغول به فعالیت هستند با خیالی آسوده می‌توانید برای درمان خود به آن مراجعه کنید.

در پایان جا دارد به این موضوع نیز اشاره کنیم که استفاده از روش درمانی بیوفیدبک تنها زمانی موفق خواهد بود که بیمار همکاری لازم را جهت بهبود خود انجام دهد؛ زیرا در صورتی که بیمار همکاری نکند و جلسات درمانی خود را به صورت کامل طی نکند؛ یا درمان صورت نخواهد گرفت و یا علائم بعد از مدتی دوباره بازخواهد گشت.

واحد تحقیق و توسعه: کلینیک تخصصی مهر رضوی

مطالب مرتبط

جستجو کنید

خدمات ما

جستجو کنید

رزرو اینترنتی نوبت معاینه

شبکه های مجازی

مطالب اخیر

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

موفق به دریافت پاسخ سوال تان نشدید؟

با واحد تریاژ(راهنمای مراجعین و بیماران) ما در ارتباط باشید تا بلافاصله پاسختان را دریافت کنید