دکتر روانشناس در مشهد

دکتر روانشناس در مشهد + معرفی روانشناس خوب مشهد

عموم مردم در گذشته فکر می‌کردند که فقط افراد دیوانه به روانشناس مراجعه می‌کنند و اطلاعات صحیح و کاملی درباره فعالیت‌های متخصص روانشناس نداشتند. اما بهتر است بدانید که حوزه روانشناسی، به مطالعه علمی رفتار و فرایندهای ذهنی می‌پردازد و روانشناس نیز بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی مربوطه، یاد می‌گیرد تا رفتارها و فرآیندهای ذهنی مراجعه کنندگانش را بشناسد، پیش بینی کند و در صورت لزوم، برای تغییر دادن آن‌ها تلاش کند. متخصص روانشناسی در هر جایی که نیاز به شناخت فرآیندهای فکری شامل هرگونه فعالیت آموزشی و یا حتی شناخت مدل انتخاب مشتریان، پیش بینی عملکردهای افراد مثل فرآیند جذب و استخدام افراد و یا استعدادیابی، تغییر رفتار نظیر فعالیت‌های بالینی و توانبخشی ناتوانی‌های رفتاری باشد، دست به کار می‌شود و به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را انجام می‌دهد. ما قصد داریم در این مقاله به توضیح کامل تخصص روانشناسی و فرق آن با سایر فعالیت‌های مشابه، ویژگی‌های بهترین کلینیک روانشناسی و معرفی مجرب‌ترین دکتر روانشناس در مشهد بپردازیم.

فهرست مطالب

دکتر روانشناس کیست؟

روانشناس بعد از اینکه آموزش‌های تخصصی و آکادمیک را در حوزه مطالعه رفتار و فرآیندهای ذهنی می‌گذارند، می‌تواند در حل مشکلات به دیگران کمک کند تا بتوانند بهتر مسائل روانشناختی خود را مدیریت کرده و از نظر روانی به تکامل و خودشکوفایی دست یابند. به طور کلی افرادی که برای حل مشکلات و اختلالات روانی و سایر مسائل رشدی و روابط بین فردی، از دانش روانشناسی استفاده می‌کنند و یا به عنوان دانشمندان علوم انسانی و اجتماعی، در حوزه روانشناسی تحقیق کرده و به آموزش می‌پردازند، متخصص روانشناس محسوب می‌شوند و واژه Psychologist برای این دو دسته افراد، کاربرد دارد.

دکتر روانشناس چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

بهترین دکتر روانشناس در مشهد که در ادامه مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، در طیف وسیعی از حوزه‌های تخصصی نظیر رفتار انسانی، روان درمانی، آزمایشات، ارزیابی‌های روانشناختی و روانشناسی بالینی فعالیت می‌کنند.

در این میان حیطه‌ای که دانش کاملی از همه حوزه‌های روانشناسی است، روانشناسی بالینی است که به حل انواع مسائل و مشکلات، شرایط حاد سلامت روان در سنین مختلف می‌پردازد. معمولا این روانشناسان مشکلات روانی را از طریق روان درمانی، گفتار درمانی و … ، ناراحتی‌های روانی نظیر سوء مصرف مواد، سلامت روان کودک و نوجوان، سلامت روان بزرگسالان و سالمندان را تشخیص، درمان و مدیریت می‌کنند. روانشناسان فیزیولوژیک نیز به مطالعاتی درباره مغز، پایانه‌های عصبی رفتار، تاثیر بیماری‌ها، آسیب‌های مغزی و عوامل بیولوژیکی تاثیرگذار بر احساسات، می‌پردازند و از این طریق انواع بیماری‌های مغزی و تروماها را درمان، کنترل، پیشگیری و مدیریت می‌کنند.

روانشناسان شناختی، بازاریابی، رشد، مشاوره جامعه، بین فرهنگی، تحصیلی، مهندسی، محیط، پزشکی قانونی، سلامت، رفتار سازمانی و … از دیگر تخصص‌های روانشناسی هستند. با توجه به این توضیحات می‌توان فهمید که تیم دکتر روانشناس در مشهد به رفع مشکلات سلامت روان، روابط، زندگی زناشویی و مشکلات خانودگی، شغلی و مشکلات رفتاری مثل افسردگی، اضطراب‌های بی دلیل و غیر قابل کنترل، عدم اعتماد به نفس، پوچی، عدم تمرکز، وسواس‌های فکری، تصمیم گیری، حل مسئله، مشکلات در برقراری رابطه، مدیریت بیماری‌های جسمی، تفکرات خودکشی، فوبیا و ترس‌های مرضی، مشکلات خواب، اختلالات اشتها، چاقی، تغذیه، مشکلات عملکردی، درد‌های مزمن، PTSD و کلیه عادات ناسالم می‌پردازند.

فرق دکتر روانشناس با مشاور

ساده‌ترین تفاوت روانشناس با مشاور این است که روانشناس با استفاده از رویکردهای مختلف درمانی و بدون نیاز به دارو، به فرد کمک می‌کند تا از پس مشکلاتش بربیاید اما مشاور بیشتر نقش راهنما دارد. در واقع هر دو برای ارتقاء روانی و روانشناختی افراد تلاش می‌کنند اما نگاه و رویکردشان نسبت به مشکلات رفتاری و روانی افراد، متفاوت از یکدیگر است. چرا که افراد مشاور بیشتر روی راهنمایی و کمک به مشکلات فردی نظیر روابط، شغل، تحصیلات و مسائل خانوادگی تمرکز دارند ولی دکتر روانشناس با توجه به مشکل فرد، از شیوه‌های علمی تحلیلی بر پایه علم و پژوهش کمک می‌گیرد.

در نتیجه مهم‌ترین تفاوت مشاور و روانشناس، نوع برنامه ریزی‌های مقدماتی و آمادگی‌های اولیه آن‌هاست. بدین صورت که مشاور بیشتر آینده نگر است و با مداخله در تصمیم گیری‌ها، از مسائل مختلف پیشگیری به عمل می‌آورد و سعی می‌کند به مراجعه کنندگان خود، با استفاده از نکات آموزشی، توصیه‌ها و پیشنهادهایی ارائه می‌دهد اما روانشناس بیشتر گذشته نگر است و به تحلیل و بررسی ریشه مشکلات در گذشته می‌پردازد و سعی در ترمیم آسیب‌های گذشته دارد.

افرادی که به مشاور مراجعه می‌کنند، از مشکل حاد و جدی رنج نمی‌برند و فقط به دنبال یک راهنمایی و مشاوره صحیح برای حل مشکلات خود هستند.

فرق دکتر روانشناس با روانپزشک

همانطور که گفته شد، انواع دکتر روانشناس در مشهد در حوزه‌های متنوعی فعالیت می‌کنند و عموما به متخصصان بالینی، روان درمانگر هم گفته می‌شود. اما روانپزشک، فردی است که بعد از گذراندن دوره عمومی پزشکی، به صورت تخصصی در گرایش روان پزشکی آموزش آکادمیک دیده است.

در بررسی دقیق‌تر تفاوت‌های این دو حرفه باید گفت که روانشناس بالینی، دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در این زمینه است که برای مراجعه کنندگان خود از رویکردهای درمانی متنوعی استفاده می‌کند. معمولا فرایند روان درمانی با گفتار درمانی انجام می‌گیرد که حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت طول می‌کشد. در این مدت، روانشناس، در کنار گرفتن شرح حال کامل، همدلی خود را نشان داده و سعی می‌کند مشکلات روانی و دلایل شکل گیری آن‌ها را تشخیص دهد.

سپس با توجه به شرایط، از آموزش‌های درمانی مختلف و تکنیک‌های شناختی و هیجانی و رفتاری کمک می‌گیرد تا اختلال روانی مورد نظر را برطرف کند. این در حالی است که روانپزشک، با استفاده از داروهای روانپزشکی به درمان بیماران خود می‌پردازد. وی در هر دو زمینه مسائل جسمی و روانی تخصص دارد اما بیشتر روی مشکلات روانشناختی و روانی افراد نظیر افسردگی، اختلال دو قطبی، شخصیت مرزی، اضطراب، خوردن، وسواس اجباری، استرس پس از حادثه، توهمات، بی خوابی و مشکلات خواب، خودآزاری، ناتوانی در تمرکز، اختلال کم توجهی-بیش فعالی، افکار خودکشی و … تمرکز می‌کند.

روانپزشک از مراجعه کننده‌اش شرح حال مختصری گرفته و براساس آن، اختلال روانی را تشخیص و داروی مورد نیاز را تجویز می‌کند. از همین رو، مدت زمان جلسات روانپزشک بسیار کمتر از جلسات روانشناس است.

فرق دکتر روانشناس با روانکاو

با اینکه هر دو در حوزه سلامت روان تخصص دارند اما میان آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد که حتما باید بر آن‌ها اشراف داشت تا هنگام مواجهه با یک مشکل خاص، در مراجعه به فرد مناسب، دچار گمراهی نشد. تقریبا همه می‌دانند که روانکاوی مجموعه‌ای از نظریات و تکنیک‌های درمانی است که اولین بار توسط زیگموند فروید مطرح شد.

محور اصلی روانکاوی با ناخوداگاه ذهن سر و کار دارد که هم به عنوان یک نظریه در مورد چگونگی کارکرد ذهن و هم به عنوان یک روش درمان است. بیماران در طی جلسات منظم و در حضور یک روانکاو آموزش دیده، در مورد خود، چالش‌های زندگی و هر چیز دیگری که باعث شده فرد دنبال درمان برود، صحبت می‌کند. سپس روانکاو به کمک تکنیک‌های خاصی نظیر تجزیه و تحلیل رویاها، بررسی مقاومت و انتقال به بیماران، تلاش می‌کند تا بیماران احساسات و خاطرات ناخودآگاه خود را کشف کرده و با آن‌ها مواجه شوند.

در نتیجه روانکاوی می‌تواند برای افرادی که دچار PTSD، افسردگی، اضطراب، هیستری و اختلالات دیگر هستند، بسیار مفید و موثر باشد. این در حالی است که رواندرمانی که با عنوان گفتار درمانی هم شناخته می‌شود، در قالب‌های درمان فردی، گروهی، زوج درمانی و خانواده درمانی ارائه می‌شود تا بیماران از افسردگی، اختلالات اضطرابی، دو قطبی، شخصیت، تغذیه و اسکیزوفرنی رهایی یابند.

همچنین دوره رواندرمانی توسط دکتر روانشناس در مشهد، کمی طولانی و در حدود 10 جلسه است که باید بطور منظم برگزار شود و نباید انتظار داشت در مدت زمان کوتاه، به بهبودی کامل دست یافت. با توجه به این مطالب می‌توان متوجه شد که روش درمان و نظریات روانشناس و روانکاو با هم تفاوت دارد. به این صورت که روانشناسان، به بیمار گوش می‌کنند و به او اجازه می‌دهند تا درباره هر چیزی که موجب نگرانی او شده است، صحبت کند و به نوعی خود را تخلیه کند. در مقابل روانکاوان بیشتر روی خاطرات ناخودآگاه افراد تمرکز می‌کنند تا برای مشکل به وجود آمده، راه حل مناسبی پیدا کنند.

تراپیست یا درمانگر کیست؟

در واقع تراپیست یک کلمه‌ی کلی است که به گروه وسیعی از متخصصان حوزه سلامت روان تعلق می‌گیرد که به افراد کمک می‌کنند تا در زمینه سلامت روانی و رفاه ذهنی و عاطفی به بهبودی دست یابند و بر چالش‌های روانی و مشکلات زندگی غلبه کنند. تراپیست‌ها، بعد از گذراندن دوره آموزشی تخصصی و دریافت مجوز رسمی فعالیت، کار خود را در زمینه تشخیص و درمان اختلالات روانی به طور رسمی آغاز می‌کنند. این فعالیت بر اساس دانش علمی روانشناسی، مشاوره و دیگر رشته‌های مربوط با سلامت روان انجام می‌گیرد.

در جلسات درمانی که می‌تواند به صورت فردی و یا گروهی تشکیل شود، به مراجعه کنندگان کمک می‌شود تا آگاهی و درک خود را نسبت به افکار، احساسات و رفتارهایشان ارتقاء بخشند، سعی کنند روابط سالم و سازنده‌ای را با دیگران ایجاد کنند، از طریق آموزش مهارت‌هایی با استرس، اضطراب و افسردگی خود مقابله کنند، به اعتماد به نفس و عزت نفس‌شان بیفزایند و برای رسیدن به اهداف شخصی و حرفه‌ای خود تلاش کنند و پشتکار داشته باشند.

همانطور که ذکر شد، تراپیست‌ها تخصص‌های گوناگونی دارد اما متداول‌ترین آن‌ها شامل روانشناس، روانپزشک، مددکار اجتماعی، مشاور و درمانگر زوج و خانواده است. در واقع وظایف اصلی تراپیست‌ها ارزیابی، تشخیص، درمان، حمایت و مشاوره، آموزش مهارت‌های مقابله‌ای و مدیریت استرس و اضطراب و افسردگی، پیشگیری است.

فرق بین روانشناس با تراپیست

حال که با مفهوم تراپیست آشنا شدید، بهتر است تفاوت‌های آن را با روانشناس هم بدانید. معمولا این دو کلمه به طور مترادف در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند اما تفاوت‌های جزئی و ظریفی هم میان این دو حرفه وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد. تراپیست به عنوان یک متخصص بهداشت سلامت روان است که به بررسی و درمان اختلالات روانی می‌پردازد.

حداقل تحصیلات وی مدرک کارشناسی ارشد در رشته مشاوره، مددکاری اجتماعی یا روان درمانی است. البته ممکن است تراپیست، دوره‌های تخصصی درمان را هم گذرانده باشد. در حالی که روانشناس یک متخصص علوم رفتاری است با حداقل مدرک دکتری تخصصی در روانشناسی، به مطالعه ذهن، رفتار و فرآیندهای ذهنی افراد می‌پردازد.

روانشناسان به مطالعه طیف وسیعی از موضوعات مربوط به ذهن و رفتار انسان می‌پردازند و ممکن است پژوهش، تدریس و … را هم در کنار درمان، ادامه دهند. در حالی که تمرکز تراپیست‌ها بیشتر بر روی اختلالات روانی خاص نظیر افسردگی، اضطراب، اعتیاد و … است و سعی می‌کنند با روش‌های درمانی مختلف مثل درمان شناختی رفتاری، درمان روان پویشی و … حالی بیمار خود را بهبود دهند.

تراپیست معمولا در مراکز درمانی سرپایی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها مشغول به فعالیت هستند. افرادی که از احساس غمگینی، افسردگی و یا نا امیدی مداوم، تغییرات رفتاری ناگهانی، عزت نفس پایین، احساس استرس و فشار روانی شدید، مشکلات در برقراری روابط با دیگران، سوء مصرف مواد مخدر، مشکلات خواب، اضطراب و نگرانی بیش از حد رنج می‌برند، می‌توانند برای بهتر شدن وضعیت‌شان به تراپیست مراجعه کنند. روانشناس‌ها نیز با ارائه خدمات درمانی گسترده‌تر در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و … کار خود را انجام می‌دهند.

علت مراجعه به دکتر روانشناس

بیشترین علت مراجعه به دکتر روانشناس در مشهد، فقدان عزیزان چه مرگ والدین و چه مرگ حیوان خانگی، استرس و اضطراب، افسردگی و نا امیدی مداوم، فوبیاهای مختلف مثل ترس از ارتفاع، ترس از عنکبوت، ترس از ترس، ترس از خوردن و بسیاری از ترس‌های ناشناخته و غیر عادی، مسائل خانوادگی، روابط شخصی یا کاری، عادات ناسالم و اعتیاد نظیر سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر، مشکلات خواب، مدیریت استرس، اختلالات تغذیه‌ای، ارتقای عملکرد مثل تمرین قبل از سخنرانی، روشنی ذهن، اختلالات روانی مثل اختلال دو قطبی، اختلال افسردگی عمده، اسکیزوفرنی، اختلال استرس پس از سانحه است.

 همچنین بیمارانی که تمایلی به مصرف داروهای روانپزشکی ندارند، به روانشناسان مراجعه می‌کنند تا با روش‌های گفتار درمانی و تکنیک‌های غیر دارویی تحت درمان قرار گیرند. با اینکه انسان بسیار توانمند است اما گاهی همهمه‌ای که در ذهنش ایجاد می‌شود، آنقدر بلند است که نمی‌تواند به خوبی مسائل را تفکیک کند. روانشناس علاوه بر اینکه در درمان بیماری‌های روانی تخصص کامل دارد، بهترین شنونده هم است و به افراد کمک می‌کند تا با تمیز کردن ذهن‌شان، بهتر تمرکز کنند.

در یک جلسه با دکتر روانشناس چگونه می‌گذرد؟

بعد از انتخاب روان درمانگر مناسب، مراحل مشاوره روانشناسی از شروع تا درمان شامل 4 فاز کلی شروع ایجاد رابطه با درمانگر، شناسایی، کار کردن و پیشرفت، حل مشکل و خداحافظی است اما فراموش نکنید که روند درمان هر کس متفاوت است و باید نسبت به شخصیت و تجربه هر کس با سرعت و شکل خاصی جلو رفت. جلسه اول بیشتر به منظور معرفی و آشنایی فرد با روانشناس خود برگزار می‌شود که بعد از سلام و احوال پرسی، مکالمه صمیمی برقرار می‌شود تا اضطراب بیمار از بین برود و بتواند شروع به صحبت درباره مشکل خود کند.

 سپس سوالاتی نظیر اینکه چه علائمی دارید، آیا قبلا اقدامی برای درمان کرده‌اید، آیا سابقه آسیب رساندن به خود را دارید، چه انتظاری بعد از اتمام جلسات مشاوره دارید و از این قبیل از سمت روان درمانگر پرسیده و ثبت می‌شود. در جلسه اول، از آنجایی که آشنایی و شناخت کاملی میان بیمار و روان درمانگر ایجاد نمی‌شود، معمولا مراجعه کننده سعی می‌کند تصویر خوبی از خود نشان دهد و همه چیز را بازگو نمی‌کند. 

رفته رفته که مراجعه کننده به حس اعتماد دست می‌یابد، واضح‌تر و صادقانه‌تر در مورد خود و مشکلاتش صحبت می‌کند. بعد از اینکه دیوار میان روانشناس و بیمار کامل از میان برداشته شد، روان‌درمانگر با توجه به شنیده‌هایش، سعی می‌کند به مراجعه کننده خود کمک کند تا روی مشکل مورد نظر، تمرکز بیشتری داشته و آن را حل کند. 

در این مرحله کاملا طبیعی است که بیمار احساس بدی داشته باشد و سعی کند مسئله را انکار کند. اما با گذشت زمان و حل شدن نسبی مسئله، احساس درد و ناراحتی حل خواهد شد. در نهایت، بعد از اینکه مشکل و نگرانی بیمار به طور کامل حل شد و به حس خوبی دست یافت، روان درمانگر تصمیم می‌گیرد که جلسات مشاوره را به اتمام برساند. البته بعضی افراد تمایلی به خاتمه دادن جلسات روانشناسی ندارند و ترجیح می‌دهند درمانگر را در کنار خود داشته باشند.

هزینه دکتر روانشناس در مشهد

هزینه جلسه روانشناسی

تعرفه خدمات سلامت روان و بهبود کیفیت زندگی تحت نظارت سازمان روانشناسی و مشاوره کشور تصویب می‌شود و به صورت دوره‌ای بازنگری می‌شود. طبق آخرین تعرفه، هزینه مشاوره روانشناسی در سال 1403 به ازای هر 45 دقیقه، برای متخصصان دارای مدرک کارشناسی ارشد در بخش دولتی به صورت 1 میلیون و 80 هزار ریال، برای بخش خصوصی 3 میلیون و 210 هزار ریال تعیین شده است. بدیهی است که این هزینه‌ها برای متخصصان دارای مدرک دکتری کمی بیشتر خواهد بود.

به این صورت که برای روانشناسانی که در بخش دولتی کار می‌کنند، 1 میلیون و 270 هزار ریال و برای بخش خصوصی 3 میلیون و 780 هزار ریال در نظر گرفته شده است. در این میان اشاره کردن به یکی از مزیت‌های کلینیک روانشناسی مهر رضوی خالی از لطف نیست که می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و به صورت کاملا رایگان با یکی از متخصصان یا دکتر روانشناس در مشهد در بخش تریاژ تماس تلفنی برقرار کرده و برای انتخاب پزشک معالج مناسب، راهنمایی‌های لازم را کسب کرد.

بهترین کلینیک روانشناسی

همانطور که گفته شد، همه‌ی انسان‌ها گاهی در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که نمی‌توانند بدون کمک و مشورت یک روانشناس مجرب و مراجعه به مراکز مشاوره خوب، از پس چالش سخت و طاقت فرسای به وجود آمده برآیند و حالشان بهتر شود. طبیعتا در این دوران، مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اقدام، پیدا کردن یک کلینیک روانشناسی خوب و انتخاب پزشک کاربلد است. چون در غیر این صورت، با تکنیک‌ها و روش‌های درمانی غلط، نه تنها حال بیمار بهبود پیدا نمی‌کند بلکه ممکن است دچار آسیب‌های جدی روحی و حتی جسمی هم شود. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی وِیژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب بپردازیم.

– جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست که کار روانشناسان به طرز قابل توجهی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین در وهله اول، یک کلینیک مشاوره‌ای خوب، باید دارای روانشناسان و مشاوران کار بلد و مجرب باشد. چرا که بدون حضور متخصصان اعصاب و روان که مدافعان سلامت روح و روان جامعه هستند، سطح سلامت روان جامعه دچار افت شدیدی می‌شود. می‌توان گفت بزرگ‌ترین مزیت کلینیک روانشناسی مهر رضوی، داشتن بهترین دکتر روانشناس در مشهد است.

– از دیگر ویژگی‌هایی که باید در انتخاب مرکز مشاوره در ذهن داشت، مسئله وقت شناسی است. طبیعتا ساعت‌ها منتظر ماندن در مطب یک پزشک، خوشایند نیست و باعث دو چندان شدن اضطراب و ناراحتی می‌شود. یک کلینیک روانشناسی خوب، برای مراجعه کنندگان خود ارزش قائل می‌شود و زمان بندی‌ها را به طور کاملا دقیق و خوب تنظیم می‌کند. البته تاخیر پزشکان و یا مراجعه کنندگان امری اجتناب ناپذیر است اما می‌توان در برنامه ریزی‌ها، این مسائل را هم در نظر گرفت تا به قول معروف نه سیخ بسوزد و نه کباب.

– سومین مسئله، فضای آرام و آرام بخشی است که یک کلینیک روانشناسی خوب، آن را فراهم می‌کند. در واقع داشتن امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، محلی برای صرف میان وعده در خود مرکز یا نزدیکی آن‌جا، آب سردکن، تعداد صندلی‌های کافی از ملزومات یک مرکز مشاوره خوب است.

– از دیگر ویژگی‌های یک کلینیک روانشناسی خوب می‌توان به مسئولیت پذیر بودن مشاوران، دنبال کردن روند درمان بیماران، استفاده از بهترین و با سابقه‌ترین پزشکان و مشاوران و متدهای نوین و تکنولوژی روز دنیا، اشاره کرد. شما می‌توانید همه‌ی این ویژگی‌ها را در کنار حضور مجرب‌ترین دکتر روانشناس در مشهد در کلینیک مهر رضوی مشاهده کنید.

بهترین کلینیک روانشناسی در مشهد

یکی از جامع‌ترین و با کیفیت‌ترین مراکز تخصصی در حوزه مغز و اعصاب با حضور برترین دکتر روانشناس در مشهد، کلینیک تخصصی روانشناسی و روانپزشکی مهر رضوی است که با همکاری کمپانی thought technology، از دستگاه‌های درمانی پیشرفته و ارزیابی‌های تکنولوژیک استفاده می‌کند.

کلینیک مهر رضوی با ایجاد دپارتمان‌های مختلف شامل درمان‌های تکنولوژیک، روانپزشکی، روانشناختی، مغز و اعصاب، باشگاه مغز و آموزش توانسته با عملکرد بهتر به درمان حجم اصلی مراجعه‌کنندگان کلینیک یعنی بزرگسالان، کودکان و نوجوانانی که از بیماری‌ها و اختلالات روانپزشکی و مغز و اعصاب رنج می‌برند و همچنین افرادی که در زمینه مسائل مختلف زناشویی، تحصیلی و … نیاز به مشاوره‌های روانشناختی دارند، بپردازد. در واقع این کلینیک دارای جمعی از متخصصین با تجربه، اساتید دانشگاه، پزشکان و درمانگران مجرب است که سعی می‌کنند برای بیماران محیطی گرم، پویا و صمیمی ایجاد کنند.

بهترین روانشناس‌های کلینیک تخصصی مهر رضوی

همانطور که گفته شد، این مرکز تخصصی در زمینه درمان، آموزش و پرورش و … از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده می‌کند. ولی این مورد به تنهایی باعث شاخص بودن این کلینیک نشده، وجود با استعدادترین و کاربلدترین دکتر روانشناس در مشهد نیز از موارد مهم دیگری است که تاثیر بسزایی در بالا بودن کیفیت این کلینیک داشته است. در ادامه به معرفی چند روانشناس با تجربه و موفق در کلینیک مهر رضوی اشاره خواهیم کرد.

1-خانم دکتر افسانه نادری

یکی از بهترین دکتر روانشناس در مشهد، خانم دکتر افسانه نادری است که در دوره کارشناسی، از دانشگاه فردوسی مشهد در رشته علوم تربیتی فارغ التحصیل شده و در دوره کارشناسی ارشد، در دانشگاه تهران به تحصیل مشاوره خانواده پرداخته است. 

دکتر روانشناس در مشهد خانم افسانه نادری

پایان نامه خانم دکتر در زمینه اثربخشی آموزش گروهی تئوری انتخاب بر معیارهای ارتباطی و احساس مثبت نسبت به همسر در زنان متاهل بوده است. ایشان از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز مدرک دکتری تخصصی مشاوره خانواده را اخذ کرده و رساله‌ای در زمینه مقایسه اثربخشی دو رویکرد واقعیت درمانی و طرحواره درمانی بر تمایزیافتگی و احساس خود ارزشمندی در زنانه وابسته به ثبت رسانده‌اند.

 مشاوره تلفنی، مشاوره حضوری در مراکز مشاوره تهران و مشهد، تدریس در دانشگاه غیر انتفاعی کاویان، دانشگاه آزاد مشهد و دانشگاه فردوسی، برگزاری انواع کارگاه‌های آموزش مهارت‌های کاربردی مشاوره پیش از ازدواج و ازدواج، مهارت‌های زندگی، کارگاه آموزشی طرحواره درمانی مقدماتی و پیشرفته از سوابق کاری درخشان خانم دکتر افسانه نادری می‌باشد. 

این دکتر روانشناس در مشهد در زمینه سوابق پژوهشی و اجرایی نیز لیست بلند بالایی دارند. همچنین ایشان دارای مدرک زبان MRS هستند و دوره‌های تخصصی زیادی را تحت تعلیم استادان و پزشکان برتر کشور گذرانده‌اند. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده است که خانم دکتر افسانه نادری یکی از برترین دکتر روانشناس در مشهد شناخته شوند.

2-خانم مریم السادات محسن زاده

از دیگر برترین دکتر روانشناس در مشهد، می‌توان خانم دکتر مریم السادات محسن زاده را معرفی کرد که تحصیلات کارشناسی را در رشته علوم تربیتی در دانشگاه فردوسی مشهد و دوره کارشناسی ارشد را در رشته مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی قوچان با معدل بالایی به اتمام رسانده‌اند.

 ایشان نیز لیست بلند بالایی از کارگاه‌ها و و دوره های برگزار شده نظیر سوپرویژنی CBT، تحلیل شخصیت با دست خط، رویکردهای تخصصی، روان درمانگری کودک و نوجوان و … دارند. از سوابق کاری درخشان خانم دکتر می‌توان به رابط فرهنگی کمیته امداد امام در مشهد، تدریس روانشناسی و رابط-مشاور در مدارس عالی شهید مطهری، پایه گذاری و مدیریت دپارتمان نوجوان و تربیت مربی، راهنمایی و مشاوره کلینیکال در کلینیک‌های تخصصی و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد.

3-خانم فرشته صابری فرد

خانم دکتر فرشته صابری یکی از کاربلدترین دکتر روانشناس در مشهد است که دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های زیادی نظیر دوره مهارت‌های زندگی، دوره سکسولوژی، دوره آموزشی خانواده موفق، دوره نوازها، کارگاه تخصصی آزمون بینه، کارگاه بازی درمانی برای کودکان آسیب دیده، را گذرانده و گواهی‌نامه‌های درخشانی مثل گواهی 50 ساعت کودک خردمند، گواهی نامه آموزشی مهارت‌های هفت گانه ICDL، گواهی دوره تربیت جنسی کودک، گواهی شرکت در کنگره هیپنوتیزم اسیا، گواهی نامه شرکت در کارگاه بین المللی 21 ساعت ego state therapy و … کسب کرده‌اند.

دکتر روانشناس در مشهد خانم فرشته صابری فرد

 همچنین در زمینه ارتباط بین جو عاطفی خانواده و تاب آوری در دانشجویان و رابطه جو عاطفی خانواده با خودتنظیمی هیجانی و تاب آوری در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، مقالاتی به ثبت رسانده‌اند. از برترین سوابق کاری این دکتر روانشناس در مشهد می‌توان به مدرس خلاقیت در دبستان سلام ثامن، شرکت در طرح مدرسه دوست داشتنی من، همکاری با درمانگاه شبانه روزی فدک در توس، مسئول فنی مرکز ثبت زندگی بهزیستی، ارزیابی تخصصی هوش استنفورد بینه در مرکز خلاقیت بهاران و … اشاره کرد.

4- آقای فرهاد علیزاده

دکتر روانشناس در مشهد آقای علیزاده

آقای دکتر فرهاد علیزاده که دوره کارشناسی خود را در رشته گفتار درمانی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخذ کرده است، نیز یکی از کاربلدترین دکتر روانشناس در مشهد شناخته می‌شود که به عنوان گفتاردرمانگر در مرکز بهزیستی شهید بهشتی و فردوس و پسران خورشید، درمانگاه مهر رضوی، مرکز اختلالات یادگیری رهیار، مدرسه استثنایی اسدالله برومند و سوم شعبان فعالیت کرده‌ است. ناگفته نماند که ایشان در زمینه زبان‌های خارجی و نرم افزارها نیز مهارت دارند.

5-خانم مریم عاقلی

ایشان عضو سازمان نظام روانشناسی هستند و به عنوان بهترین دکتر روانشناس در مشهد در زمینه روان درمانگر تخصصی کودک و نوجوان، اضطراب، افسردگی، نافرمانی و لجبازی، بیش فعالی و عدم تمرکز، فرزندپروری، تربیت جنسی، بازی درمانی و طرحواره درمانگر کودک و نوجوان مشغول به فعالیت هستند.

جمع بندی

فراموش نکنید که ما همه انسان هستیم و نه ربات. در نتیجه این مسئله که در برخی مواقع سخت زندگی، کم بیاوریم و نتوانیم احساسات خود را کنترل کنیم، کاملا طبیعی است. یا گاهی اوقات ممکن است مسائلی پیش بیاید که نتوان آن‌ها را با اطرافیان خود در میان گذاشت. در چنین شرایطی بهتر است از یک متخصص کمک گرفت. همانطور که برای جسم خود ارزش قائل می‌شوید و چکاب‌های دوره‌ای را برای اطمینان از سلامت جسمی خود انجام می‌دهید، باید به تغذیه صحیح و آرامش روح خود نیز بپردازید.

از همین رو بهتر است با یک روانشناس حرفه‌ای صحبت کرده و مشورت بگیرید تا بهتر بتوانید احساسات، استرس و اضطراب و عادات و تفکرات ناسالم خود را کنترل و مدیریت کنید. کلینیک تخصصی مهر رضوی یکی از بهترین کلینیک‌های روانشناسی در مشهد است که مجرب‌ترین و بهترین دکتر روانشناس در مشهد را می‌توان در این کلینیک پیدا کرد. بنابراین اگر می‌خواهید ذهن خود را از فشار مشکلات و احساسات منفی رها کنید، در حق سلامت روان خود کوتاهی نکرده و از کاربلدترین دکتر روانشناس در مشهد که معرفی شدند، کمک بگیرید.

واحد تحقیق و توسعه: کلینیک تخصصی مهر رضوی

مطالب مرتبط

جستجو کنید

خدمات ما

جستجو کنید

رزرو اینترنتی نوبت معاینه

شبکه های مجازی

مطالب اخیر

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

موفق به دریافت پاسخ سوال تان نشدید؟

با واحد تریاژ(راهنمای مراجعین و بیماران) ما در ارتباط باشید تا بلافاصله پاسختان را دریافت کنید