بهترین کلینیک روانشناسی در مشهد

معرفی بهترین کلینیک روانشناسی، مشاوره و دکتر روانشناس در مشهد​

مراکز مشاوره و روانشناسی به طور روزانه پذیرای تعداد زیادی از افراد هستند که به دلایل مختلف مراجعه می‌کنند. معمولا افراد برای به دست آوردن سلامت روان خود به دنبال بهترین کلینیک روانشناسی هستند و به مراکزی مراجعه می‌کنند که قابل اعتماد و معتبر باشد. شاید برای شما هم پیش آمده که به دنبال مشکلات زندگی فکر کنید به بن‌بست خورده‌اید و هیچ راهی برای حل گرفتاری‌ها ندارید. در این مواقع بهتر است به روانشناس مراجعه کرده و مشکلات خود را بازگو کنید. دکتر روانشناس به دلیل داشتن تخصص لازم در این زمینه بهترین راه‌حل را به شما پیشنهاد خواهد داد.

اما یک دغدغه مهم هم وجود دارد. بهترین کلینیک روانشناسی در مشهد و شهرهای دیگر را چطور پیدا کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

خدمات ارائه شده در کلینیک روانشناسی

قبل از هر چیز بهتر است اطلاعاتی در مورد خدماتی که در مراکز روانشناسی ارائه می‌شود و اختلالات روانشناختی و روانپزشکی داشته باشیم. کلینیک‌های روانشناسی مراکزی هستند که تعدادی از روانشناسان و درمانگران حوزه روان در آن فعالیت می‌کنند. متخصصین حاضر در این مراکز تخصص و تجربه لازم در زمینه‌های مختلف روانشناسی و مشاوره را دارند و در راستای بهبود اختلالات روانی و همچنین مشکلات خانوادگی و تحصیلی به افراد کمک می‌کنند.

بهترین کلینیک روانشناسی در رابطه با انواع رفتار درمانی، روان درمانی فردی، رفع مشکلاتی همچون وسواس، افسردگی، اضطراب و برگزاری آزمون سلامت روان توسط دکتر روانشناس خدماتی ارائه می‌دهد. همچنین در این مراکز می‌توانید به صورت تخصصی از مشاوره‌های خانوادگی، شغلی، تحصیلی، ازدواج، خیانت، طلاق، مشاوره کودک و نوجوان استفاده کنید. یکی دیگر از خدمات ارائه شده در این مراکز مربوط به مشاوره زناشویی و صحبت با مشاور در رابطه با مسائل جنسی فردی یا زناشویی است. البته بیشتر افراد از این موضوع آگاهی ندارند و یا از صحبت در مورد آن خجالت می‌کشند. درحالیکه مشاوره جنسی در رفع مشکلاتی که دارید بسیار کمک کننده خواهد بود.

همچنین بهترین کلینیک روانشناسی مجهز به تجهیزات پیشرفته و تکنولوژیک در رابطه با درمان‌های بیوفیدبک و تحریک الکتریکی مغز است که برای درمان بسیاری از اختلالات مربوط به اعصاب و روان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دکتر روانشناس کیست؟

علم روانشناسی ذهن انسان و فرآیندهای تاثیرگذار بر رفتار، شخصیت، احساس و تفکر را مورد بررسی قرار داده و ارتباط آن با بخش‌های مختلف زندگی را شناسایی می‌کند. دکتر روانشناس به طور کامل به این علم تسلط دارد و در حیطه روانشناسی تحصیل کرده است. از نظر عموم مردم روانشناس کسی است که زمانی را به صحبت و درک شرایط طرف مقابل اختصاص داده و سپس راهکارهای رفتاری برای حل مشکلات ارائه می‌دهد. این تعریف تا حد زیادی درست است اما همه روانشناسان در یک زمینه فعالیت نمی‌کنند.

معمولا با مراجعه به بهترین کلینیک روانشناسی لیست تعدادی از روانشناسان بالینی، شناختی، زیستی، تربیتی، سلامت، روانشناس کودک، اجتماعی و … را خواهید دید. هرکدام از روانشناسان که در شاخه‌های مختلف پژوهشی و درمانی فعالیت می‌کنند دارای مدرک روانشناسی هستند اما برخلاف دکتر روانپزشک اجازه تجویز دارو را ندارند. خیلی از افراد به دنبال بهترین دکتر روانشناس در مشهد و سایر شهرها هستند. واقعیت این است که بهترین دکتر وجود ندارد. اما می‌توانید به دنبال روانشناسی باشید که به طور دقیق به حرف‌های شما گوش بدهد، خوش اخلاق و صبور باشد، بتواند با شما ارتباط موثر برقرار کند و مهمتر از همه شما را قضاوت نکند.

اهمیت مراجعه به روانشناس

در دنیای امروزی لحظات سختی وجود دارند که کنترل و مدیریت احساسات را دشوار کرده و روان ما بسیار تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرد. انسان‌ها در شرایطی همچون از دست دادن عزیزان، اضطراب شدید، افسردگی، ناامیدی، طرد شدن، ترس و شرایط مشابه نمی‌توانند احساسات خود را کنترل کرده و منطقی فکر کنند. در این مواقع مراجعه به بهترین کلینیک روانشناسی و صحبت با دکتر روانشناس فشار روحی را از دوش شما برداشته و بسیار مفید خواهد بود. روانشناس کمک می‌کند از زاویه دیگری به احساسات و مشکلات خودتان نگاه کرده و راحت‌تر با آن روبرو شوید. همچنین بیان مشکلات و احساسات به دکتر روانشناس باعث می‌شود راهکار بهتری را برای حل مسئله شما ارائه دهد. درصورت عدم مراجعه به روانشناس ممکن است فشار روحی مضاعف باعث ایجاد اختلالات و بیماری‌های شدید عصبی شود.

تفاوت دکتر روانشناس با مشاور

روانپزشک کیست و چه تفاوتی با مشاور و روانشناس دارد؟ معمولا روانشناس و مشاور از دیدگاه مردم یکسان هستند و خیلی از افراد تصور می‌کنند که هردوی این‌ها یک کار انجام می‌دهند. اما بهتر است بدانید با وجود یکسان بودن حوزه کاری، روانشناس و مشاور از نظر تحصیلات، تخصص و نوع درمان تفاوت‌هایی دارند. زمانی که به بهترین کلینیک روانشناسی مراجعه می‌کنید لازم است تفاوت این دو را بدانید تا از خدمات صحیح بهره‌مند شوید.

روانشناسان با وجود عدم تحصیل در دانشکده پزشکی، دکتر هستند و تخصص و اجازه درمان افراد مبتلا به اختلالات روانی را دارند. فقط روانشناسان حق تجویز دارو را ندارند. اما مشاور کسی است که به علم روانشناسی آگاهی دارد و با استفاده از آن به افراد کمک می‌کند تا در مراحل مختلف زندگی تصمیم درستی بگیرند. درواقع وظیفه مشاور هدایت افراد در مسیر صحیح برای انتخاب بهتر است. درحالیکه دکتر روانشناس با روان درمانی و تغییر در رفتار و سبک زندگی سعی می‌کند مشکلات و برخی بیماری‌های مربوط به روان را درمان کند.

برای درک بهتر فرض کنید به بهترین کلینیک روانشناسی مراجعه کرده‌اید. درصورتی که با اختلالاتی همچون افسردگی یا وسواس مواجه باشید به دکتر روانشناس ارجاع داده می‌شوید. اما برای تصمیم‌گیری در انتخاب رشته تحصیلی، ازدواج یا انتخاب شغل نیاز دارید با مشاور صحبت کنید.

هزینه جلسات روانشناسی

معمولا افراد قبل از مراجعه به روانشناس در رابطه با هزینه جلسات مشاوره سوالاتی دارند. در این مورد باید بگوییم که هزینه هر جلسه مشاوره در بهترین کلینیک روانشناسی و مراکز دیگر نسبت به زمان جلسه، نحوه مشاوره و خدمات ارائه شده در آن مرکز متفاوت است. تعرفه مشاوره و روانشناسی به صورت سالانه تعیین می‌شود اما هزینه‌ای که روانشناسان در مراکز مختلف دریافت می‌کنند یکسان نیست. تعدادی از متخصصین هزینه جلسات مشاوره را در سایت یا صفحه اجتماعی خود منتشر می‌کنند. همچنین برای آگاهی بیشتر می‌توانید به آن مرکز مراجعه کرده و یا به صورت تلفنی قیمت جلسات روانشناسی را بپرسید.

ویژگی‌های بهترین کلینیک روانشناسی

اگر به دنبال بهترین مرکز مشاوره در مشهد و یا شهر دیگری هستید حتما باید آن را از لحاظ صلاحیت و قابل اعتماد بودن بررسی کنید. اولین موردی که باعث می‌شود به یک کلینیک اعتماد کنید داشتن پروانه معتبر است که از سوی مراجع ذی‌ربط تایید شده باشد. حضور روانشناسان و مشاوران باتجربه و با عملکرد عالی در یک مرکز یکی از ویژگی‌های بهترین کلینیک روانشناسی است. درصورتی که متخصصین سواد علمی بالا و مهارت کافی داشته باشند به بهترین نحو می‌توانند به مراجعه کنندگان کمک کنند. همچنین بهتر است روانشناسان با تخصص‌های متفاوت در کلینیک حضور داشته باشند.

یکی از عواملی که نقش مهمی در تعیین سطح کلینیک دارد شیوه درمانی ارائه شده و نوع تجهیزات مورد استفاده در آن مرکز است. روش‌های درمانی استفاده شده در این مرکز باید به روز بوده و از تجهیزات پیشرفته استفاده کنند. میزان رضایت مراجعه کنندگان نیز عاملی تعیین کننده است. چنانچه مراجعان قبلی از نحوه پذیرش و نوبت دهی گرفته تا نحوه درمان توسط روانشناس رضایت داشته باشند می‌توانید با اطمینان کامل به آن مرکز مراجعه کنید. از آنجایی که بیشتر مراجعه کنندگان به این مراکز از بیماری و مشکلات مربوط به روان رنج می‌برند نوبت دهی بهترین کلینیک روانشناسی باید به گونه‌ای باشد که فرد بیش از حد برای دریافت مشاوره منتظر نماند. چرا که این اتفاق باعث ایجاد تنش و اضطراب مضاعف می‌شود.

بهترین کلینیک روانشناسی مشهد

در شهر مشهد کلینیک‌ها و مراکز متنوعی در حوزه روانشناسی وجود دارند که کلینیک تخصصی مهر رضوی یکی از نمونه‌های برتر این مراکز است. این کلینیک مجوزهای لازم را دارد و تعدادی از روانشناسان و مشاوران با سابقه و زبده در آن گرد هم آمده‌اند تا با خدمت رسانی به مردم بخش کوچکی از مشکلات آن‌ها را رفع کنند. کلینیک روانشناسی و مغز و اعصاب مهر رضوی جزو بهترین کلینیک روانشناسی در شهر مشهد است که با استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا به بهبود هرچه سریع‌تر بیماران و رفع اختلالات و مشکلات کمک می‌کند.

رزرو نوبت در این کلینیک تخصصی به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین امکان‌پذیر است و افرادی که امکان مراجعه حضوری ندارند می‌توانند به صورت آنلاین یا تلفنی از جلسات مشاوره استفاده کنند. این مرکز مجهز به دپارتمان‌های تخصصی است و علاوه بر برگزاری جلسات روانشناسی و مشاوره به صورت تخصصی به درمان انواع بیماری‌های روانی می‌پردازد. این کلینیک روانشناسی تمام ویژگی‌های یک مرکز معتبر و قابل اطمینان را دارد. برای دریافت اطلاعات تخصصی در رابطه با خدمات ارائه شده در کلینیک مهر رضوی می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز مربوط به هر بخش را دریافت کنید.

مراجعه به مشاور خوب در مشهد چه تاثیری بر زندگی روزمره دارد؟

مراجعه به یک مشاور خوب در مشهد می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی بر زندگی روزمره شما داشته باشد. این تأثیرات بسته به مشکلاتی که با آن روبرو هستید و رویکرد درمانی که مشاور انتخاب می‌کند، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، مشاوره می‌تواند به شما کمک کند:

• درک بهتر خود: با کمک مشاور، می‌توانید به شناخت عمیق‌تری از خود، افکار، احساسات و رفتارهایتان برسید. این شناخت به شما کمک می‌کند تا الگوهای رفتاری ناسالم را شناسایی کرده و آن‌ها را تغییر دهید.

• مدیریت بهتر احساسات: مشاوره می‌تواند به شما ابزارهای لازم برای مدیریت احساسات منفی مانند اضطراب، افسردگی، خشم و… را آموزش دهد. با یادگیری این مهارت‌ها، می‌توانید واکنش‌های سالم‌تری در برابر موقعیت‌های چالش‌برانگیز نشان دهید.

• تقویت روابط: مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا روابطتان را با خانواده، دوستان و همکاران بهبود بخشید. با یادگیری مهارت‌های ارتباطی موثر، می‌توانید درک متقابل را افزایش داده و تعارضات را به شیوه‌ای سالم حل کنید.

• افزایش اعتماد به نفس: با غلبه بر مشکلات و دستیابی به اهداف، اعتماد به نفس شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این اعتماد به نفس به شما کمک می‌کند تا در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود موفق‌تر باشید.

• بهبود کیفیت زندگی: مشاوره می‌تواند به شما کمک کند تا در همه جنبه‌های زندگی خود از جمله روابط، شغل، سلامتی و رفاه شخصی به تعادل برسید. با بهبود کیفیت زندگی، احساس رضایت و خوشبختی بیشتری خواهید داشت.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم بهترین کلینیک روانشناسی در شهر مشهد را به شما معرفی کنیم. سلامت روان دست کم به اندازه سلامت جسمانی اهمیت دارد و برای داشتن جسم سالم و پرانرژی نیازمند روح سالم و شاد هستیم. صحبت با مشاور یا روانشناس ارتباطات فردی و اجتماعی را بهبود بخشیده و کمک می‌کند تا انگیزه بیشتری در زندگی داشته باشید. کم شدن استرس، یافتن راه حل مناسب برای مشکلات و مدیریت شرایط ازجمله مزایای مراجعه به روانشناس هستند. هر زمان که احساس کردید نیاز به صحبت با یک مشاور یا روانشناس دارید حتما به کلینیک‌ها و مراکز معتبر مراجعه کنید.

 واحد تحقیق و توسعه کلینیک تخصصی مهر رضوی

مطالب مرتبط

جستجو کنید

خدمات ما

جستجو کنید

رزرو اینترنتی نوبت معاینه

شبکه های مجازی

مطالب اخیر

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

موفق به دریافت پاسخ سوال تان نشدید؟

با واحد تریاژ(راهنمای مراجعین و بیماران) ما در ارتباط باشید تا بلافاصله پاسختان را دریافت کنید