کلینیک روانشناسی

معرفی انواع مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی

در دنیای امروز، سبک زندگی مدرن و فشار و استرس‌هایی که خواسته یا ناخواسته متحمل می‌شویم باعث آسیب به روح و روانمان می‌شود. مشکلات روحی و بیماری‌های عصبی هم مانند بیماری‌های جسمی نیازمند پیگیری و درمان هستند. درصورتی که در هریک از مراحل زندگی احساس کردید به بن‌بست رسیده‌اید بهترین راه مراجعه به کلینیک روانشناسی و دریافت مشاوره است. باتوجه به اختلال و مشکلات روانی پیش آمده استفاده از انواع مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی در حل کردن مشکلاتی که زندگیتان را تحت تاثیر قرار داده‌اند به شما کمک می‌کند. روانشناسان و متخصصان حاضر در این کلینیک در حیطه‌های مختلف روانشناسی و مشاوره فعالیت دارند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

انواع تخصص در مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی

روانشناسی زیرمجموعه وسیعی دارد و حوزه‌های مختلفی را شامل می‌شود. روانشناسان و مشاوران حاضر در کلینیک مهر رضوی به طور مجزا در زمینه‌های متنوع فعالیت می‌کنند و در آن بخش از روانشناسی تجربه و مهارت لازم را دارند. درنتیجه به بهترین شکل ممکن به شما کمک می‌کنند در زندگی تصمیم‌های درستی بگیرید و توانایی مقابله و حل مشکلات را داشته باشید. شاخه‌های متنوع روانشناسی در کلینیک مهر رضوی مشهد به شرح زیر است.

روانشناس خانواده یا خانواده درمانگر

زمانی که یکی از اعضای خانواده مشکلی داشته باشد زندگی تک تک اعضای آن خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. روانشناس خانواده به ریشه‌یابی مشکلات در خانواده پرداخته و راه‌حل‌های مناسبی را برای هریک از اعضای خانواده ارائه می‌دهد. شرکت خانواده‌ها در مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی، درک و همدلی بین اعضای خانواده را گسترش داده و اختلافات خانوادگی را برطرف می‌کند. اصلی‌ترین علت مراجعه به روانشناس در خانواده‌ها عدم ارتباط صحیح با یکدیگر و نداشتن توانایی کافی در مدیریت روابط و احساسات اعضای خانواده است. دریافت مشاوره باعث می‌شود اعضای خانواده شناخت و آگاهی بهتری نسبت به شخصیت و رفتارهای یکدیگر پیدا کنند.

درصورتی که بین زوجین اختلافات شدیدی وجود داشته باشد یا هریک از اعضای خانواده واکنش‌های شدید عاطفی از خود بروز داده و به احساساتی همچون خشم، حسادت، افسردگی، ترس و … تمایل داشته باشند مراجعه به روانشناس خانواده ضروری است. هنگام طلاق والدین، خیانت و یا فوت یکی از اعضای خانواده، شرکت در مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی از آسیب‌های جدی به اعضای خانواده و از هم پاشیدن بنیان خانواده جلوگیری می‌کند. روانشناس خانواده مهارت گفتگو و گوش دادن اعضای خانواده را بهبود بخشیده و سلامت روانی خانواده را حفظ می‌کند. همچنین نحوه برقراری ارتباط صحیح با نوجوانان، حل مشکلات شغلی، تحصیلی و اجتماعی، اصلاح سبک فرزندپروری، افزایش سطح کیفیت زندگی و رضایت اعضای خانواده از یکدیگر در حیطه کاری روانشناس خانواده است.

روانشناس بالینی

روانشناسی بالینی زیرمجموعه‌ای از رشته روانشناسی است که بیماری‌ها و مشکلات مربوط به سلامت روان را درمان می‌کند. روانشناس بالینی اجازه تجویز دارو ندارد و درصورت نیاز باید زیرنظر روانپزشک این کار را انجام دهد. اما با مطالعه، ارزیابی، تشخیص و ارائه راهکارهای روانشناختی به درمان اختلالات روانشناختی و روانپزشکی و مشکلات روانی می‌پردازد. این دسته از مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی برای درمان و مدیریت اختلالاتی همچون افسردگی، اضطراب، روان‌پریشی، اختلال دوقطبی، بیش‌فعالی و کم توجهی تاثیر دارد. همچنین افرادی که از اختلالات شخصیتی، اعتیاد، اختلال در خوردن و کمبود عزت نفس رنج می‌برند لازم است به روانشناس بالینی مراجعه کنند.

بیماری‌های روانی و رفتارهای غیرعادی در حیطه کاری روانشناسان بالینی قرار دارند. این متخصص طی جلسات مشاوره به بررسی علل مشکلات روانی می‌پردازد. این مشکلات معمولا ریشه در ژنتیک، اجتماع و خانواده دارند. روانشناس بالینی در مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی پس از ارزیابی با مطرح کردن سوالات تشخیصی، معاینات روانشناختی و سنجش رفتار مراجعه کننده، با روش‌هایی مانند گفتگو درمانی و تاثیر بر ذهن ناخودآگاه درمان را آغاز می‌کند. پس از شرکت در این جلسات، اختلالات روانی با روش‌های درمانی موثر بر ذهن و روان برطرف شده و بیماری‌هایی که در اثر این اختلالات به وجود آمده بودند نیز به طور کامل درمان می‌شوند. روانشناس بالینی علاوه بر این موارد در زمینه روانشناسی کودک، روانشناسی سلامت، روانشناسی عصب‌نگر و روانشناسی سالمندی نیز فعالیت دارد.

روانشناس سلامت

این گروه از روانشناسان به طور همزمان از جسم و روان افراد شناخت کافی داشته و عوامل تاثیرگذار بر این دو را بررسی می‌کنند. از این رو به متخصصین بهداشت روان نیز معروف هستند. روانشناسی سلامت حیطه‌های روانشناسی بالینی، امور تحقیقاتی و موارد مرتبط با سیاست عمومی را شامل می‌شود. روانشناسان سلامت فعال در مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی در کنار سلامت روح به سلامت جسمی افراد نیز رسیدگی می‌کنند. به عنوان مثال افرادی که به بیماری‌های خودایمنی، صرع، التهاب روده، آسم عصبی و خستگی مزمن مبتلا هستند با مراجعه به روانشناس سلامت، درمان‌های کمکی دریافت می‌کنند. همچنین این متخصصین با روش‌های گوناگونی دردهای بعد از عمل جراحی و انواع سردردها مانند میگرن را تسکین می‌دهند.
حوزه تخصصی روانشناسان سلامت تنها به این موارد محدود نمی‌شود و در رابطه با انواع افسردگی، اختلالات شخصیتی، وسواس، اضطراب و حتی بارداری و سقط جنین نیز مشاوره می‌دهند. درواقع کاری که یک روانشناس سلامت انجام می‌دهد بین پزشکی و روانشناسی قرار دارد. این گروه از مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی باعث بهبود کیفیت زندگی، پیشگیری از مشکلات مربوط به سلامتی، درمان برخی بیماری‌ها و به طور کلی سبب ارتقای سلامتی می‌شود. متخصصین سلامت در کلینیک روانشناسی با درمان روانشناختی و درمان حمایتی به بهبود بیماری‌های جسمس و روحی می‌پردازند.

روانشناس با تخصص نورتراپیست

نورتراپیست متخصصی است که در با دستگاه نوروفیدبک و این دسته از روش‌های درمانی، تخصص و مهارت کافی دارد. نورتراپیست با روانشناس عمومی تفاوت‌هایی دارد و آموزش و دوره‌های تخصصی لازم برای انجام درمان نوروفیدبک را گذرانده است. شرکت در جلسات مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی و مراجعه به نورتراپیست برای افرادی که مغزشان عملکرد طبیعی ندارد و از اختلالاتی همچون کمبود توجه، بیش‌فعالی، مشکلات خواب، دردهای مزمن، اضطراب و افسردگی رنج می‌برند بسیار مفید واقع می‌شود. نوروتراپی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که هدف از اجرای آن تغییر شناخت و ذهنیت فرد به دنبال تغییرات بیوشیمیایی مغز به طور کاملا طبیعی است و درنهایت عملکرد مغز اصلاح می‌شود.

روانشناس با تخصص نورتراپیست با ارائه درمان‌های تکنولوژیک به افرادی که مبتلا به بیماری‌های بالینی هستند به درمان و بهبود آن‌ها کمک می‌کند. مراجعه کنندگان پس از گذراندن مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی و معاینه توسط متخصص نورتراپیست نسبت به اختلال و مشکلی که دارند با یکی از روش‌های درمانی تکنولوژیک درمان می‌شوند. این دسته از درمان‌ها از طریق یادگیری و افزایش اعطاف‌پذیری مغز به بهبود اختلال‌های روانی و ذهنی کمک می‌کنند. روانشناس با تخصص نورتراپیست با تحلیل نقشه مغزی و بررسی وضعیت بیمار، بهترین روش درمانی را تجویز می‌کند.

نحوه شرکت در جلسات مشاوره‌های کلینیک روانشناسی مهر رضوی

برای استفاده از انواع مشاوره‌ها و سایر خدمات در کلینیک تخصصی روانشناسی و مغز و اعصاب مهر رضوی در مشهد لازم است با مراجعه حضوری و یا از طریق تماس با شماره 05136039545 نسبت به رزرو نوبت اقدام کنید. عزیزانی که برای رزو نوبت امکان مراجعه حضوری ندارند می‌توانند از خدمات رزرو نوبت آنلاین برای حضور در جلسات مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی بهره‌مند شوند. کافی است وارد سایت کلینیک مهر رضوی شده و بخش رزرو نوبت آنلاین را انتخاب کنید. در قسمت تخصص، گزینه مشاوره را انتخاب کرده و سپس یکی از متخصصین را انتخاب کنید. در مراحل بعدی زمان مراجعه را مشخص کرده و اطلاعات مربوط به بیمار را تکمیل کنید. بعد از تایید اطلاعات، نوبت شما ثبت می‌شود. در تاریخ و ساعت مشخص شده در کلینیک حضور یافته و در جلسات مشاوره مورد نیاز شرکت کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با انواع مشاوره های کلینیک روانشناسی مهر رضوی و اهداف هرکدام آشنا شدیم. در گذشته بسیاری از افراد بر این باور بودند که تنها افراد دارای مشکلات و بیماری‌های حاد روانی به روانشناس نیاز دارند. درحالیکه دریافت مشاوره در هریک از حیطه‌های مختلف به آرام شدن ذهن آشفته و راحت‌تر حل کردن مشکلات کمک می‌کند. کلینیک تخصصی مهر رضوی جزو بهترین کلینیک روانشناسی در مشهد است که روانشناسان و متخصصین باتجربه مغز و اعصاب در آن مشغول فعالیت هستند و بهترین خدمات را به مراجعین ارائه می‌دهند. برای دریافت مشاوره در زمینه‌های مختلف کافی است به صورت حضوری به کلینیک مهر رضوی مراجعه کرده و یا از خدمات آنلاین بهره‌مند شوید.

واحد تحقیق و توسعه کلینیک تخصصی مهر رضوی

مطالب مرتبط

جستجو کنید

خدمات ما

جستجو کنید

رزرو اینترنتی نوبت معاینه

شبکه های مجازی

مطالب اخیر

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

موفق به دریافت پاسخ سوال تان نشدید؟

با واحد تریاژ(راهنمای مراجعین و بیماران) ما در ارتباط باشید تا بلافاصله پاسختان را دریافت کنید